Marcelo Fondacaro, de operationeel directeur van Veritran, is van mening dat het de uitdaging is om het aantal diensten te verdiepen, maar ook om meer inclusie te bereiken door traditioneel achtergestelde mensen te bereiken.
De onvoorziene gezondheidstoestand als gevolg van de Covid-19-pandemie versnelde digitale financiële transacties. Voor Marcelo Fondacaro, de directeur bedrijfsvoering van Veritran, is deze trend niet meer weg te denken, dus nu is het de uitdaging om het aantal diensten te verdiepen, maar ook om een grotere inclusie te bereiken door traditioneel achtergestelde mensen te bereiken.
In een interview merkt de manager op dat ze begin 2020 via de 50 banken waarmee ze werken in de Latijns-Amerikaanse regio 15 miljoen gebruikers van digitale diensten hebben geregistreerd, maar nadat de pandemie uitbrak, steeg het aantal op 20 miljoen, met ongeveer 20 miljard verwerkte transacties.
Het geeft aan dat de operaties die het meest zijn toegenomen, die zijn gerelateerd aan betalingen op afstand, elektronische portemonnees en in het algemeen mobiele betalingen.
“Sociale afstand nemen begon deze betalingen op afstand, betalingen in elektronische handel, mogelijk te maken. Dat zijn de transacties die het meest zijn gestegen. Maar we denken dat dit hier is om te blijven. Verandering is iets dat heel positief zal zijn voor mensen. Als mensen gewend raken aan het gebruik van technologie met deze eigenschappen, laten ze die niet in de steek en bovendien is het veel veiliger om te betalen met een virtuele kaart, met een virtuele portemonnee, een portemonnee ”, zegt hij.
Het geval van het digitale inzamelplatform CoDi in Mexico, dat zich in de evolutiefase bevindt, valt op.